Kerstavond viering – THEMA: Maak mij vrij om …?

17 december 2017 door

Op zondag 24 december is om 21.00 uur de gebruikelijke Kerstavondviering in de Fenixkerk. Heb deze keer lang lopen dubben over het thema. Vorige jaren diende het zich vanzelf aan: “Maak mij heel” of: “Wek mijn zachtheid”. Dit jaar heeft het thema te maken met angst en zorgen die je in de greep kunnen houden. Stress of bezorgdheid over dingen in de wereld ver weg, of over situaties dichtbij in je eigen omgeving, vriendenkring of familie. Zorgen en angsten zijn vaak als een vuur dat z’n eigen brandstof schept, en steeds hoger op laait. De dingen ook eens relativeren, loslaten lukt dan niet meer, ze blijven doormalen, achtervolgen je in je slaap, wachten je op bij het wakker worden. Je wilt er van af, en tegelijk zijn het ook wel dingen die je belangrijk vindt, waarom zou je er anders zo bezorgd om zijn? Hierover gaat het thema deze keer: Maak mij vrij om …? Misschien heeft de naam van het Koor er wel iets mee te maken.
Medewerking wordt verleend door Singing Surrender uit Schagen, dat onder leiding staat van Olaf van Rijn. Begeleiding is er van Frank Visser (piano), Willem Kuilman (drum), en Jan Jansson (bas). We zingen bekende kerstliederen, ook enkele bekende Carol, en tot slot zingt het koor de ritmische gospel “O Jesus what a wonderful child”, waarbij niemand echt stil blijft staan. Kortom, hoe bezorgd je ook bent, je gaat in ieder geval weer swingend de kerk uit. Wie weet zien we elkaar.

Sowieso wens ik ieder graag gezegende Kerstdagen
met ervaring van genegenheid en vertrouwen.
En straks een gezond en in moed begonnen 2018
Hartelijke groet, ds. Fokko F. Omta.

Stichting Nieuwe Buren – winterstop Recreatie Voetbal tot 1 februari

Het weer is slecht de laatste weken. En nu met de Kerst vakantie voor de boeg, houden we voorlopig een Winterstop. We beginnen weer in februari. Tegen die tijd stuur ik weer een oproep via de app. Wil je ook meedoen, dan ben je welkom vanaf donderdag 1 februari, zowel oude als nieuwe buren. .
En als je nieuw bent, geef dan je telefoon nummer door. Dan krijg je een herinneringsappje.

Recreatievoetbal winterstop:                       geen voetbal in januari
Elke donderdag:                                             vanaf donderdag 1 februari 19.45 uur.
Plaats:                                                               Voetbalveld VV Nieuwe Niedorp
…                                                                         (achter Dorpsstraat 215)
Doelgroep:                                                        Nieuwe buren, oude buren
Aanmelding:                                                     geef je tel.no. via: ds.ff.omta@gmail.com

Hartelijke groet, namens de Stichting, Fokko F. Omta.