Viering Projectkoor – Heb je zelf lief …

11 maart 2019 door

Wees je zelf. Zoek je zelf. Je zelf liefhebben. Je zelf haten: maar om welk ‘zelf’ gaat het dan? Je uiterlijke zelf of je innerlijke zelf? Je lagere zelf of je hoge zelf? En wat betekent dan: je zelf verloochenen? Dit soort vragen vormt het thema van de uitvoering/viering van het Fenixkerk Projectkoor 2019. Het vormt de verbindende lijn van de liedjes waarvan het thema nummer is van Joan Armatrading: Me, Myself, I. Oftewel: “Mij, Mezelf, Ik”. Nou dan weet je direct met wie je te doen hebt. Verder het Nederlands-Franse lied: Laat me van Ramses Shaffy. Oorspronkelijk was het “Vivre”: Leven!!!. Verder een lied van Boudewijn de Groot: Eenzame Fietser en een eerbetoon aan de afgelopen jaar overleden Queen of Soul: Aretha Franklin met “Respect”; en nog een verrassing.

Het Projectkoor bestaat wederom uit tegen de 40 zangers en zangeressen, o.l.v. dirigent Marja Dignum. De begeleiding wordt verzorgd door Bert Huibers (piano), tesamen met een begeleidingband. De oorsprong, achtergrond en actualiteit van de teksten wordt tussen de liedjes door toegelicht met beeld, geluid en spiegelverhalen.
De eerste viering-uitvoering is op zondag 17 maart om 10.00 uur in de Fenixkerk te Nieuwe Niedorp,
de tweede is op 24 maart om 09.30 uur in de Langewegkerk te Slootdorp. Mis het niet.

Je zelf … en denk ook aan een ander (Crowdfunding)

De volgende vraag werd mij toegespeeld:

In Lutjewinkel woont mijn schoonzus Rianne. Zij is een krachtige jonge vrouw van 37 jaar. Op gebied van gezondheid heeft ze veel pech. Ze is sinds 6 jaar MS patiënt en het gaat, zeker in het afgelopen 1,5 jaar, heel snel achteruit. Rianne heeft besloten dat zij eind juni een stamcelbehandeling wil ondergaan in Moskou. Daarvoor werven collega’s en vrienden/vriendinnen gelden in en organiseren hiervoor tal van acties. Een paar vriendinnen hebben een High Tea gepland in de Fenix Kerk op 23 maart a.s. Meer informatie over de activiteiten voor Rianne en over Rianne zelf: zie onder. Uiteraard ben ik altijd beschikbaar voor vragen. Vriendelijke groet,  Christel Boumans 06 53412504”.

Gegevens actie Riannetegenms

Benodigd bedrag:         € 60.000 voor Stamcel therapie
Info:                             zie website: www.riannetegenms.nl
High Tea:                     zat.23 maart: inloop v.a. 12.15 – 14.30
Aanmelden High Tea:   highteavoorri@ziggo.nl
Huidige stand:              ongeveer op een derde: zie: https://riannetegenms.nl

Tot een bemoedigend uitspraakje van Jezus:

Als twee of drie zich ergens eensgezind voor inzetten,  dan zal het zeker lukken”.