Allemensviering in de Openlucht: Oude Niedorp (11/9)

6 september 2016 door

Samen met de mensen van de Stichting Ruïnekerk O.N. en andere Oude Niedorpers. En ook de samenwerking met de Weergoden lijkt goed uit te pakken, want de zon is van plan er weer bij te zijn aanstaande zondag 11 september. Dan vindt de jaarlijkse openluchtviering plaats in de ooit door blikseminslag en brand verwoeste Ruïnekerk. Deze zondag is het ook precies 15 jaar geleden dat de twin-towers in New York door terroristen werden geruïneerd, met toen bijna drieduizend doden. Aan deze gebeurtenis zal aandacht worden besteed, o.a. door een Song (lied) dat geschreven is, gezongen en gespeeld gaat worden door drie HAVO geslaagden van het afgelopen jaar (Bram, Emma en Geert). Het thema luidt: Lucht.

‘Lucht’ is wat we het meest nodig hebben. Mensen kunnen als ‘lucht’ voor elkaar zijn. Ook in 2001 (Nine/eleven) kwam het onheil uit de ‘lucht’. ‘Lucht’ kan verstikkend zijn, maar kan je ook vleugels geven, moed, adem, nieuwe energie. De drie jonge performers zullen nog enkele liedjes ten gehore brengen die te maken hebben met het thema, onder andere het mooie lied: “What the world needs now is …”. Geluid en versterking wordt weer geregeld door Studio Wijn. Bij slecht weer wijken we uit naar het Dorpshuis, maar de verwachting is wederom een aangenaam zonnetje. Van harte welkom in deze viering voor alle man en vrouw.

WAAR?              Ruinekerk Oude Niedorp – bij Regen in dorpshuis De Mafkikker
WANNEER        Zondag 11 september om 10.00 uur