Film avond: The Children Act – do. 28/3

25 maart 2019 door

Binnenkort is er in de Fenix een Filmavond, waarin de film The Children Act met Emma Thompson in de hoofdrol, wordt getoond. Het gaat over de vraag of ouders uit religieuze motieven hun kind een noodzakelijke medische behandeling mogen onthouden: actueel i.v.m. de maatschappelijke discussie over in-enting van kleine kinderen.
het draait in de film om een kind van Jehova getuigen, bijna 16 jaar oud, die een bloedtransfusie moet ondergaan, anders zal hij sterven. Maar de ouders, de jongen zelf ook, weigeren beslist.

Het ziekenhuis eist dan in een rechtszaak om de transfusie (desnoods onder dwang) te mogen uitvoeren. Emma Thompson speelt de rechter die uitspraak moet doen. Een verhaal vol met morele dilemma’s en keuzes. Na haar uitspraak, neemt de film een verrassende wending. Met veel stof tot nadenken en discussie. Op de eerste donderdag wordt de film vertoond, op de donderdag erna ben je vrij en welkom om er over na te praten. Oh ja, en als je dan toch met het nagesprek op 4 april wilt meedoen, kom dan vooraf bij de Open Maaltijd, om 18.00 uur ook in de Fenix. Hoef je een keer niet te koken.

Data:               donderdag 28 maart: filmvertoning The Children Act
…                        aanvang: 20.00 uur

…                      donderdag 4 april: Open Maaltijd om 18.00 uur (opgave: via 0227-411907)
…                      20.00 uur:  Nagesprek, discussie over Filmthema The Children Act
Plaats:             Fenixkerk

OPEN MAALTIJDEN  – telkens op donderdag

Samen met de andere dorpen, kerken en dorpshuizen in de oude gemeente Niedorp houden we opnieuw vijfmaal een eenvoudige maaltijd, dit in het teken van de Vastentijd of 40-dagen tot Pasen. De maaltijden zijn een combinatie van sober (alleen soep en brood) en zeer gevarieerd (bestaande uit een brede waaier aan soepen, zowel végé als carnifoor). De eerste twee zijn al geweest, in de Mafkikker en de Lucaskerk. Volgen nog op 28/3: Onder de Kastanje;  op 4/4: in de Fenixkerk; op 11/4: in de Marinxschool in tVeld.