Projectkoor 2019 – Liedjes uit het Ik-tijdperk

13 december 2018 door

De Inschrijving/ aanmelding voor het Projectkoor 2019 is weer geopend. Op dinsdag 15 januari gaat de eerste van acht repetities van start. Op het programma staan Liedjes uit het Ik-tijdperk. Het was een periode van opkomende assertiviteit en ‘sensitivity’. Enerzijds een gerechtvaardigd streven naar persoonlijke emancipatie, maar soms ook wel lastig te onderscheiden van egoisme, of het botvieren van het eigen dikke-Ik, met tegenwoordig ook nationalistische parallellen: als eigen volk of eigen land eerst, America first.
Een mooi lied in die lijn is van Joan Armatrading: Me, Myself, I; of in mildere vorm het nummer Laat me van Ramses Shaffy; ook een lied van the Queen of Soul, Aretha Franklin: Respect, waar in de zangeres ver voor Me-too respect eist van haar lover.  Kortom het wordt een heel divers repertoire deze keer.

Plaats:                          Fenixkerk Nieuwe Niedorp Dorpsstraat 179
Eerste Repetitie:         vanaf dinsdag 15 jan. 2019;  daarna telkens op dinsdagavond
Tijd:                              19.30 – 21.30 uur
Uitvoering-viering:      17 maart 2019 in Nieuwe Niedorp; 24 maart in Slootdorp
Directie:                        Marja Dignum; pianobegeleiding: Bert Huibers
Opgave:                        via www.fenixkerk.nl

Kerstavond viering: Zoeken naar de mens die bijdraagt …

Op maandag 24 december is om 21.00 uur de gebruikelijke Kerstavondviering.
Dit jaar met het koor GetTogether. Naast enkele mooie kerstliederen door het Koor (o.a. Because He lives, Mary did you know), zingen we natuurlijk ook mooie kerstliederen als samenzang, zoals Stille Nacht, God rest you merry gentleman, en andere. Met het oog op het thema kwam ik een mooie gedachte tegen van Winston Bergwijn (1978), beter bekend als ‘ rapper Winne’. Zijn laatste album heet: ‘Oprecht door zee”. In dagblad Trouw gaf Winne onlangs nog zijn visie op de Tien geboden. Ik werd getroffen door een hele mooie zin: “Ik zoek naar mensen die bijdragen, niet naar mensen die wegnemen”. Daar hoop ik iets mee te doen. Wie weet zien we elkaar…..

Kerstavond-viering             Fenixkerk
Tijd                                          ma. 24 dec. om 21.00 uur