Iets nieuws: telkens een vogel

1 mei 2020 door

Omdat de diensten voorlopig nog niet zullen worden hervat, wil ik proberen wekelijks een “spiritueel internetproduct” te maken, met muziek en verhaal, iets van woord en geest. Elke keer staat een VOGEL centraal.
De eerste twee keer gaat het over de FENIX. Ik vertel het sprookje van de Fenix, ook iets over de spirituele betekenis van deze mythologische vogel. De tweede keer gaat o.a. over: hoe onze kerk, gelegen naast en los van de Dorpstoren in Nieuwe Niedorp, aan haar naam is gekomen: De Fenixkerk.
In elke “viering” is er er muziek en zang,  beeld en geluid, en nog zo wat.
De eerste keer met medewerking van Chantal Smak en Esther Kaper. Zij brengen een strijdlied ten gehoren, om vol te houden in deze moeilijke tijd: zing, vecht, bid, lach ….
Hartelijk welkom en als u wilt reageren, ik sta zeer open voor feedback en kritiek. Hartelijke groet, ds. Fokko F. Omta

PS: De filmpjes duren ongeveer 20 minuten en zijn te vinden via: www.fenixkerk.nl/internetdiensten.
Ze worden elke zaterdag voor 19.00 uur geplaatst.
Eerste keer: zaterdag 2 mei (zie ook onder: vieringen)

Uiteraard kun je ook meer reguliere diensten volgen,
hetzij via www.kerkomroep.nl of www.kerkdienstgemist.nl