Was mooi, geeft vleugels

25 maart 2014 door

Ja het was mooi afgelopen zondag (16/3), de uitvoering/viering van het Projectkoor met liedjes van dromen.
Met nog een heel vriendelijke beoordeling van Noor Hartsuijker in de Schager Courant (17/3). Ja, ik vind dat heel inspirerend, die samenwerking. Het Projectkoor wordt ieder jaar opnieuw gevormd door deels eerdere en deels nieuwe deelnemers. Zij studeren de thematisch uitgekozen liedjes in, onder de pro-fessionele, werkelijk muzikale leiding van Marja Dignum, met Bert Huibers als begeleider op de piano. Dat is een heel prettig gevoel. Zelf hoef ik er die weken helemaal niets aan te doen in de geruststel-lende wetenschap dat anderen hard en goed aan het werk zijn. Op de laatste repetitie voor de uitvoe-ring/viering komt het dan bij elkaar. Ga ik lekker op een stoel achter in de kerk zitten en onderga het resultaat. Zelf heb ik me dan al verdiept in de tekst en inhoud van liedjes, achtergronden van de ar-tiesten, de tijd van ontstaan enz. En als de songs dan echt klinken in de versie van het Projectkoor, en de begeleiding is nog versterkt met Jan Janson (gitaar) en Andre Vlaar (drums), dan komen de associaties en ideeën van zelf; ook dwarsverbanden met verhalen en ervaringen uit de bijbel. Zo gemakkelijk is het. Graag wil ik allen bedanken die hebben mee-gedaan en mee-gewerkt: als dirigent, pianist en begeleiding; en als koorleden; ook zij die zorgdragen voor mooi verzorgd en uitnodigend drukwerk (Rowa), prachtig verzorgde bloemen (Pimpernel) en niet te vergeten de kostbare gemeenteleden van de Fenix, die helpen bij de logistiek van kerk klaarzetten, mensen welkom heten, koffieschenken, alles weer opruimen. Zo is het een prachtige samenwerking met voor ieder een onmisbare rol. En als het dan allemaal een beetje lukt, geeft dat een heel goed gevoel, dankbaarheid; en vleugels!.
Hartelijke groeten, ds. Fokko F. Omta